Oyun Portalı
  NFS Pro Street
 

NFS PRO STREET

Tanıtım:

Bugüne kadar EA'nın NFS ekibinin bir sürü şaheserine şahit olduk. Bu serilerden en az biri gönlümüze tahtını kurdu. 13 yıldan beri tam 15 (2 PSP oyununu da sayarsak) yarış oyunu yaptılar.

2. serisi ile tanıştım ben NFS ile, 3 ile hayranı oldum, en yakın arkadaşımla beraber tam 3 yıl, hiç sıkılmadan 2 kişilik modunda beraber polislerden Atlantic haritasında kaçarak oynadık. Ardından Atari oyun şirketiyle beraber V-Rally oyununu geliştirdiler. 42 yol haritası, hasar özelliği ve 11 araba ile adından bahsettiren bir oyundu.NFS 4: Hot Stakes ise beni çok etkilemedi, 3'e göre daha iyi yapay zekası, ve daha detaylandırılmış yollar vardı sadece. Ardından V-Rally 2 yayınlandı.NFS 5 ise özel bir seriydi. Oyunun geleceği hakkında bize bilgiler veriyordu: hasar, sinyal gibi gerçekçi özellikleri vardı oyunun. Ve o zamanlar, oyundaki arabaların 3.000 polygon olması büyük bir olaydı. O zamanasıya kadar NFS'nin oyunlarını, 1991'de EA'ya dahil olan, Test Drive gibi o zamanın en iyi yarış oyununu yapan Distinctive oyun stüdyosu geliştirmişti. Bu ekip, NFS 6: Road Challange'la bekleneni verememesiyle tıkanmıştı. Bunun için EA, Kanada'daki Black Box stüdyosuyla Hot Pursuit 2 adlı oyunu geliştirdi. Fakat bu oyunda bekleneni veremeyince NFS ekibi çıkmaza girmişti. Yeni bir fikre ihtiyaçları vardı. Ve 2003 yılında çıkan Fast and Furious 2 filminden esinlenerek Underground adlı oyunlarını geliştirdiler. Bu seriyle NFS, tahtını sağlamlaştırmıştı. Yeni oyun modları, 20 modifiye edilebilir araba, değişen jantlar, neonlar...Ve NFS'nin en başarılı serisi olarak tarihe geçti Underground...8 milyon adet satarak...Underground 2 ile başarısını sürdürdü NFS, daha gelişmiş tuning (bagaj modifiyesi, n2o purse, kromajlı jantlar, yukarı açılır kapılar, hidrolikler...) ve şehirde serbestçe dolaşma özelliğiyle başarısını sürdürdü. Fakat oyunun oynanabilirlik özelliği grafiklere yansımamıştı. Her 2 seride de kullanılan lisanslı rap ve rock müzikleri de oyunun fanları tarafından beğenildi...Ardından PSP için underground rivals çıkarıldı. Oyuna ekstra bir özellik olarak sadece bir kaç amerikan arabası eklenmişti.

Ardından 2005'in Kasım ayında NFS Most Wanted, dükkanlarda yerini aldı. Oyunda yeni özellikler olarak artık gündüz modu vardı. Underground'da gece modundan sıkılanlar için birebirdi. Ve polis özelliği de cabasıydı. Tuning ile birleşmesiyle illegal Underground street racing popüler olmuştu. Oyun, hikayesi , müzikleri ve uzun oynama süresiyle herkesin gözdesi olmuştu. Blacklist'le de "be notorious" olma mücadelesi online turnuvalarda da adından bahsettirdi. Bundan sonra Black Edition ve PSP için 5-1-0 sürümleri sürüldü. Most Wanted, Carbon'un başarısızlığından sonra yapılan modlarla oynanabilirliğini de devam ettirdi. (Örneğin İstanbul modu ) MW'den sonra, Carbon açıkçası hayal kırıklığı olmuştu. Tamam belki hikayenin kaldığı yerden devam etmesi, geceye dönüş güzel unsurlar fakat sizi ancak bir kaç saat idare ediyor. Kısa oynama süresi ve müziklerin lisanslı olmasına rağmen kötü olması sizi oyundan kısa sürede soğutuyordu. Üstelik polis kovalamaları da o kadar heyecanlı değildi. Belki Autosculpt'la Carbon kendisini biraz affettirebildi. Ve tabii Drift King turnuvalarıyla

NFS Underground ve Most Wanted'daki arabaları da Japon Matahari şirketi polygonel modelleme yöntemiyle Zbrush ve 3D Studio Max programlarını kullanarak geliştirdiler.

Ardından NFS C: Own the City paketi çıktı. Fakat öyle bir oyuna alınacak pakette heralde 5 para etmezdi? Paketi alanların sitelere yazdıkları kötü yorumlar sonucunda da Own the City'de başarılı olamadı. Ve Test Drive: Unlimited (artısı:150'ye yakın araba ve motorsikler, gerçekçi oyun kontrolleri, büyük bir ada, istediğin müziği dinleme, müthiş grafikler, zevkli görevler), Midnight Club 3(artısı:88 araba ve 100 lisanslı müzik), Gran Turismo 4(artısı:gerçekçi bir simülasyon ve hasar unsurları) gibi oyunların adından söz ettirmesiyle EA alt sıralara indi.

Bunun üzerine EA, bir kaç ay önce "İstediğiniz NFS türü" adlı bir anket düzenledi. Ankete 2 milyona yakın insan katıldı. Ve bunların geri bildirimleri ve önce ki serilerden edilen tecrübelerle EA Black Box, Pro Street'i sunar:

Yeni Kültür

Oyunun konusu yasal sokak yarışları çerçevesinde geçiyor. Arabalarınızı elinizdekilerle yarışın olacağı yere götürüyorsunuz.

Bu stok '68 model Camaro'nuzda olabilir, modifiyeli RX7'de olabilir. Oyunun amacı sokakların kralı olmak. Bu krallıklar drag, drift ya da yeni modlardan grip, showdown ya da speed krallığı da olabilir. Arabanın dış görünüşü de underground serilerindeki kadar önemli olmayacak. Önemli olan performans olacak.

Oyun tamamiyle yeni bir fizik motoruna sahip. Buradan demek istediğim yeni partikül (örn; duman) efektleri, yeni fizikler...Resimlerden ya da videolardan gördüğünüz gibi Pro Street'te artık kazalar da var. Bu özellikler açık kalabileceği gibi kapatılabilme imkanı da olacak.

Yapay zekalarda hata yapacak ve kaza yapıp size yetişememe gibi gerçekçi unsurlar olacak. (Catch-up şikayetler sonucunda kapatılmış gibi gözüküyor). Ama bu unsur, sizin içinde geçerli. Yapacağınız tek bir hata, size pahalıya patlayabilir.

Hasar

Bir şey itiraf edeyim, açıkçası need for speed'in yabancı forumlarında gördüklerimden sonra ve düzenlenen son anketten sonra, bu seride kaza unsurunun olacağının farkındaydım. Zaten burnout'tan da bu biraz anlaşılıyordu.

Oyundaki hasarlar, kaputunuzun havaya uçmasından bujilerin dağılmasına kadar olacak. 3 bölümden oluşacak hasar unsuru: 1. seviyede arabanız biraz haşat olacak (MW ve Carbon'daki gibi arabanız çizilecek, camlar kırılacak) 2. seviyede performansınız ve aerodinamiğiniz etkilenecek. Dolayısıyla yüksek hızınız inecek. 3. seviyede ise artık işiniz bitti, yani yarışa devam edemezsiniz demek olacak.

Her olayın sonunda arabanızı düzeltme seçeneği olacağı gibi bırakıp herkese hurdanızı gösterme şansınızda olacak.


Duman

Dumanlar önceki serilere göre daha gelişmiş olacak, ve sanırım görsellik açısından önemli bir yere sahip olacak. Lastiğinizin kalınlık ya da inceliğine göre duman çıkacak.

Mekanlar

San Francisco'dan Tokyo'ya kadar çeşitli pistler olacak. Bu pistler, gerçekleriyle birebir olacak.

Açık alan ya da boş boş gezineceğimiz yerler bu sefer olmayacak.

Bu sefer ki hedef yasal olan yerlerde yarış yapmak. Belirli alanlarda yarışlarınızı yapabileceksiniz. Geniş mekanlar ve pistler olacak.

Arabalar

Önceki tüm Need for Speed serilerinden daha fazla olacak. Ve sadece 8 adet exotic sınıfında bulunan araba olacak.

Henüz kesin bir liste yok ama Mazda RX7, Plymouth Barracuda, Mitsubishi Eclipse kesin olacak arabalar arasında.

Oyundaki bütün arabalar Electronic Arts tarafından bu oyun için motorundan egsozuna (egsoz sözcüğü hep değişik şekillere maruz kalmıştır Türkçe'de, doğrusu "egsoz"dur.) kadar detaylı şekilde modellenmekte. Ve oyundaki yansımalar öylesine geliştirilmiş ki, foto gerçekçi bir hava katmakta.


Modifiye

90'dan fazla parça slotu.
300'den fazla tuning çeşiti.
1000'den fazla modifiye parçası.
250'den fazla modifiye şirketi.
Gerçek modifiye parçaları olacak.
Arabanızı Underground 2'deki gibi Dyno (hava tüneli)'ya sokarak performans için ayarlayabileceksiniz.

Motorunuzdaki her parçayı ayrı ayrı modifiye edebileceksiniz. Turbo, egsoz, hava filtresi, bujiler; hepsi farklı olabilecek. Her parçayı ayrı ayrı karıştırabileceksiniz. Ve bunun bonus yönleri olabileceği gibi negatif yönleri de olacak


Aynı zamanda her lastiğiniz için farklı jant seçebileceksiniz. Taktığınız her parçanın arabanıza etkisi olacak. Eğer bununla uğraşmak istemiyorsanız belirli bazı seviyeler olacak. Onlardan birini seçerek ayrıntıya girmeden oyuna devam edebileceksiniz. Eski serilerde olduğu gibi...

Her parçayı farklı bir renge boyayabileceksiniz.

Autosculpt'ta dış mekan için olacak fakat her bir modifiye işlemi aerodinamik ve performansınızı etkileyecek.

Aynı zamanda gerçek zamanlı rüzgar tüneli olacak, bu autosculpt'la en yüksek hıza çıkmak için elverişli olacak.

Body-kitler sadece 1 parçadan oluşacak (arka tampon, ön tampon, marşpiyel hesabı)

Otomobil blueprintleri

Bu sanırım çıktığı zaman popüler olacak yeni bir unsur. Basitçe, arkadaşınızla takas yapmanızı sağlıyor. Bu blueprint'le hangi parçaların olduğu ve hangi performans parçalarının olduğu yazacak bir dosya ama bunu verdiğiniz kişi bilgileri bilmeyecek. Karmaşık, ama ilerde çıkacak yeni bilgilerle öğreniriz heralde...

Sesler/Müzikler

Motor sesleri o kadar gerçekçi olacak ki sanki gerçekten o tipte bir araba sürüyormuş hissi verecek.

DJ Junky oyunun müziklerinin çoğunu yapacak. Genellikle tekno müzik tarzı olacak. Fakat yine de her türlü müzik ve grup müziği de yer alacakmış. İnşallah TDU'daki gibi kendi müziklerimizi koyma şansı da olur.

Oyun modları

Şu ana kadar duyurulan 4 tip oyun çeşidi var. Bunlar sırasıyla:

Speed Racing
Bu tür, MW'deki zaman yarışlarına benzeyecek ama zaman kısıtlaması olmayacak. Amaç, en iyi hız ortalamasını tutturmak.

Grip Racing
Anladığım kadarıyla circuit'in yeni adı.

Drift
Mantık önceki serilerle aynı olacak ama yeni fizik motoruyla gerçek hayattaki tadı almayı umuyoruz.

Drag
Artık drag'ı gerçekte nasılsa öyle oynayacağız. Şu trafik arabaları olmayacak. Ve Underground ile MW serisindeki gibi de olmayacak. Artık gerçek drag yarışları yapacağız.

Yarıştan önce de arabamızı drag için drag'a göre, drift için drift'e göre ayarlayabileceğiz.

Online
Henüz bu konuda fazla bir bilgi yok.

Kızımız: Krystall Forscutt


Şahsen Carbon'daki kızı beğenmemiştim. Josie Maran'ı tercih ederdim. Ama bu serideki kız bayaa hoşuma gitti .

Bunun dışında...
Pro Street'te Carbon ve Most Wanted'daki gibi senaryo bazında CGI kesimler olmayacak. Hikayesi olacak ama oyunu fazla etkilemeyecek.

Oyun Kasım 2007'de çıkartılmayı planlanıyor.

Oyun PC, mobile, PS 3, PS 2, Wii, Nintendo DS, PSP ve Xbox 360 için geliştirilmekte.

Görüntüler:

www.NewGameWorld.tr.gg

 
  Bugün 1 ziyaretçi (2 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol